helgen i igelfors och idag

jag är glad över att ha träffat dig


Okej, nu har jag verkligen mycket at skriva efter denna helg. Så jag börjar berätta på direkten, i fredags morse var det bara att pallra sig upp klockan halv sex för att packa ner det sista innan pappa körde ner mig till båten där jag träffade alla andra som skulle med på resan, vi checkade in våra väskor och gick sedan på båten, redan på båtresan kändes det som om det skulle bli en jätte bra resa, vi spelade uno, åt frukost och glass.
När vi var framme i nynäshamn hämtade vi upp våra väskor och klev sedan på bussen som skulle köra oss till igelfors, så i lite drygt tre timmar satt vi där,  men det var helt okej, vi kom fram till igelfors som ligger i östergötland och v ar hemskt litet och knappt någon mottagning fanns det men annars var det bra.
När vi klivit av bussen och kommit i våra rum så  var det bara att skynda sig att byta om och spela match mot östergötlands distriktslag, vi gjorde en bra match men dem lyckades få in betydligt mer mål än vi. Efter matchen duschade vi och gjorde oss i ordning, vi gick och åt mat tillsammans med killarna och sen blev det en jätte mysig kväll med en massa skratt.

Otroligt lätt var det att gå upp där på lördag morgon klockan åtta, vi åt frukost och sen började den första träningen där det var fokus på passningskvallité, jätte rolig träning. Efter gick vi tillbaka till vårt boende, åt mat och sov en stund innan det var dax för nästa träning, efter träningen fixade vi i ordning oss, duschade och så, sen åt vi mat och det blev en lika mysig kväll igen, somnade därimot betydligt mycket tidigare än i fredags.


Söndagen och sista dagen vilket var väldigt tråkigt börjae med en träning, det blev en relativt lugn trä ning eftersom vi hade en match att spela på eftermiddagen, den matchen hade vi ett betydligt övertag men även där lyckades dem få in fler mål än oss. Efter den matchen blev det stressigt, vi fick skynda oss tillbaka och packa ihop alla våra grejer, äta mat och sedan städa ur det sista och sätta oss på  bussen som begav  sig av mot nynäshamn, vi stannade någonstans på vägen för att handla lite så jag och felicia sprang iväg till willys och köpte godis, väl behövligt!

Båtresan hem gick helt okej, kändes lite tungt att komma hem vid halv två, men rasmus och mattias gjorde min båtresa, tack för  det!


I morse vaknade  jag med en fruktansvärd ångest över att lägret var slut, det kändes faktiskt jobbigt, jag pallrade mig upp ur sängen trött  som jag var och tog mig till skolan,. en kort dag var det och det tackar jag för, annars hade jag aldrig orkat. Sista lektionen var vi nere vid kallis för att kolla vattnets ekosysten, efter det mötte jag upp Julia och det blev en fika på ringduvan, blev även en sväng på stan och det blev en inhandlad tröja för min del.

Nu ikväll har jjag varit ute och sprungit, min ipod har hållt mig sällskap och nu skall jag försöka komma i säng, blev helt trött av att skriva detta inlägg, puuussspåååer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0