helg och måndag

Nu tänkte jag skriva om helgen, eftersom att det förra inlägget jag skrev försvann av någon anledning.
I fredags var jag och fanny hemma hos hannes där även, casper, linus, tim, rasmus och amanda, senare kom även alexandra, det var en trevlig kväll. Tog mig hemåt väldigt tidigt eftersom att jag skulle upp väldigt tidigt och åka med båten.
På lördagen vaknade jag runt halv sju för att jag skulle med båten, jag och pappa tog oss ner till båten runt kvart över åtta, sen fick vi inte gå ombord på båten utan vi fick åka buss, för det var något fel på landgången, alltså den långa gången som går ut till båten. Så vi satt oss på den bussen och åkte typ hundra meter. :s
På båtresan satt jag och pappa och pratade med två av pappas kompisar nästan hela resan, det var många på båtenman kände igen, många skulle upp och se sverige-portugal.
Kom fram till nynäs ungefär vid tolv, då tog vi bussen in till centralen, vi gick sedan lite på stan och åt lite och så, jag köpte faktist bara en tröja, för det var så sjukt mycket folk på stan så jag orkade inte gå omkring där.
Vi åkte sedan ut till hotellet i alvik, duschade och bytte om och så, sen åkte vi in till kungsträdgården och träffade två av pappas kompisar, dem tog en öl på något ställe runt kungsträdgården.
Sedan åkte vi ut till solna och åt på mcdonalds, för att sedan gå på matchen SVERIGE-PORTUGAL.
Det var sjukt häftig, och hur mycket folk som helst, närmare bestämt 33 000 människor på råsund och det var ett jävla drag. Matchen slutade ju tyvärr 0-0, men jag tyckte att sverige var värd en vinst, inte bara för att jag hejade på dem utan för att dem spelade ut portugal.
Men men nu blev det oavgjort, men det var roligt ändå, det var även roligt att se portugal även fast dem inte spelade så bra, sen ronaldo.<3
Efter matchen skulle vi ta tunnelbanan till alvik, det var väldigt trång på stationen när si sådär 30 000 skulle med tunnelbanan, men vi kom med en tunnelbana tillslut, fast vi fick stå.
När vi kom till hotellet somnade jag väldigt snabbt, vaknade på söndagen och var jätte trött, men jag var tvungen att gå upp eftersom att vi hade en båt att passa, så vi tog tunnelbanan in till centralen och åt frukost på ett café, där dem hade världens godaste juice, muuuums. :)
sen tog vi pendeln mot nynäs men vi kom bara till västen haninge, för det var tydligen något fel på tåget, så vi fick ta buss ifrån väster haninge till nynäs, men det gick bra, jag somnade på bussen.
Tog sedan båten hem, där jag sov ett tag, åt och lite så.
Såg typ på tv och så, resten av kvällen för jag var hur trött som helst, men jag somnade även väldigt sent.
Imorse var jag trött men jag var även väldigt glad i skolan idag, vi har kort dag på måndagar det är skönt.
Senare ska jag på utvecklingssamtal, det kommer nog gå bra, förutom med engelskan. :s
jag skriver senare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0